Recerca avançada

EMPRENEDORS

Actualitat

COM SERÀ EL CONSUMIDOR DEL FUTUR

Les deu claus que ens permetran fer un dibuix del perfil del consumidor al 2016.

El passat dia 8 de desembre el diari “Expansión” publicava un article que pretenia analitzar quines serien les 10 tendències clau que definirien el consumidor del futur. L'article es basava en l'estudi Looking Further with Ford, publicat durant el mateix mes. Segons aquest estudi les persones volen que les seves despeses reflecteixin la seva personalitat o així almenys ho defineix l'experta en tendències de consum Shery Connelly, de la Ford Motor Company.

L'article agrupa les idees en 10 aspectes clau que són els següents:

  1. Adoptar nous herois: les persones cercaran lideratges polítics, professionals i també el lideratge propi amb una major consciència. Això suposarà que abans de cada compra el consumidor es plantejarà si aquesta és coherent amb els seus valors, segons l'experta Connelly.
  2. Comprar productes versàtils: les compres es faran de forma intel·ligent i  hi haurà un desig de comprar productes més duradors, útils i versàtils, afirma la mateixa experta. Les persones ja no volen tenir més coses sinó que les que ja tenen tinguin major durada i millor ús. Aquesta filosofia podria traduir-se com “la felicitat es troba a la simplicitat”.
  3. El temps cada vegada més escàs: la tecnologia obliga a la connexió constant i crea expectatives de resposta immediata. El 79% dels enquestats a nivell mundial tenen aquesta expectativa a l'altre costat del dispositiu.
  4. Tecnologia font d'esperança: la innovació en tot el que ens envolta incrementa la nostra esperança i possibilitats de viure millor. Un 70% de les persones espanyoles es visualitza amb un cotxe autònom en el futur i un 60% considera que els avantatges de la intel·ligència artificial supera els riscos.
  5. Reflexió i meditació: el 65% de les persones consultades pensa que la vida era més fàcil sense tants dispositius electrònics. El mindfulness es converteix en l'alternativa davant l'impacte de la hiperconnectivitat.
  6. Un consumidor sènior: es preveu que a l'any 2050 existeixin 400 milions de persones al voltant dels 80 anys. Es reinventa la percepció d'edat i vellesa. S'intentarà potenciar la salut i retardar l'envelliment a través del consum.
  7. Més segmentació:  les diferències entre les tipologies de clients s'intensificaran i es cercaran relacions úniques amb les marques. La diferenciació serà una oportunitat.
  8. Sostenibilitat: alta conscienciació sobre el medi ambient. Les persones senten la importància del seu rol en la conservació del planeta i aquesta responsabilitat condicionarà les seves compres.
  9. Economia col·laborativa: al món existeixen més de 8.000 negocis enquadrats en l'economia col·laborativa i continuaran augmentant.
  10. Experiència: el client ja ho exigeix en les seves compres i cada vegada tindrà més pes. El retail és el sector que encapçala aquesta exigència amb models virtuals, o amb pagaments a través del mòbil.
Data de publicació: 11/01/2016