Recerca avançada

EMPRENEDORS

Actualitat

És possible fidelitzar els nostres clients sense cap cost?

Els clients fidelitzats són els que representen el percentatge més gran de vendes en el teu negoci

Aconseguir una venda avui dia no és gens fàcil, però aconseguir a més que el client ens torni a comprar és tot un triomf pel fet que el client és cada vegada més exigent i busca quelcom més que adquirir un producte o servei innovador.

Vivim en un món molt competitiu que provoca que les empreses estiguin més involucrades adaptant-se als gustos cada vegada més exigents dels clients.  És per això que, quan muntem el nostre propi negoci, hem de tenir en compte no només vendre sinó procurar augmentar el nivell de satisfacció del client; aquest és l'objectiu principal a llarg termini que s'ha de plantejar qualsevol empresa de qualsevol sector.

Moltes empreses se centren només a atreure a nous clients, deixant de costat als clients habituals. Això pot ser un gran error, les empreses s’han de concentrar a conservar els clients que ja tenen i enfortir relacions duradores amb ells. A continuació, us deixem una sèrie d’estratègies per tal d’aconseguir la seva fidelització sense cap cost:

  • Una acció molt evident és oferir un tracte excel·lent, una bona i ràpida atenció i un tracte personalitzat. Aquest últim tracta d’identificar els diferents tipus de clients que formen part de la teva cartera de negoci i establir plans personalitzats per interactuar millor amb ells.
  • És molt important mantenir contacte amb els nostres clients, no ens hem d’oblidar mai d’ells, i intentar avançar-se a les seves necessitats fent saber de nous productes o serveis, veure si ha quedat content amb el producte, enviant felicitacions pel seu aniversari entre d'altres. Volem aconseguir una estreta relació i fer-li sentir que se’l té en compte.
  • Fer que el client se senti vinculat a l’empresa. No n’hi ha prou amb oferir un bon servei al client, també se li ha de fer partícip de les millores de l’empresa i demanar la seva opinió o suggeriments perquè vegi que comptem amb ell i que la seva opinió és molt important per a nosaltres.
  • Una altra estratègia per fidelitzar clients seria fent ús de promocions de vendes, és a dir, facilitar targetes de punts acumulables que permetin accedir a descomptes especials o canviar-los per altres productes.
  • A més d’oferir un producte de qualitat és important analitzar i treballar l’experiència de compra, ja que les variables emocionals que envolten la presa de decisió podran decantar la balança al nostre favor i aconseguir que repeteixi i torni, convertint-se d’aquesta manera en un client assidu.
  • Enviar qüestionaris de satisfacció perquè puguin valorar el producte o servei que oferim, ja que escoltar les crítiques o reclamacions dels nostres clients, és una de les opcions més fàcils que tenim per millorar. D’altra banda ells percebran que ens preocupem per seguir millorant i que valorem la seva opinió. Aquesta retroalimentació pot ser la clau per posar en pràctica idees brillants de millora i innovació.

Només els clients molt satisfets tornaran, mentre que la resta probablement vagi a la competència. Per aquest motiu hem de conèixer el seu grau de satisfacció i realitzar estratègies per aconseguir fidelitzar-los. Recorda, un client satisfet pot atraure a nous clients al nostre negoci.

Data de publicació: 09/02/2017