L’empresa municipal Grameimpuls ha atès 8.220 consultes de resposta ràpida durant el 2022. En el mateix període, s’han rebut 11.733 trucades telefòniques -pràcticament, una mitjana de mil al mes- i s’han atès 2.780 persones a través del servei de cita prèvia, 2.602 en modalitat presencial i 178 en format virtual (trucada o videotrucada).
Les atencions directes o de resposta ràpida que es van gestionar durant 2022 van estar relacionades amb la sol·licitud d’informació a cursos, d’orientació laboral i/o l’assistència a tutories, entre d’altres. Cal aclarir que les consultes de resposta ràpida són atencions que requereixen una gestió al moment, és a dir, de persones que, sense cita prèvia, s’apropen a les oficines centrals de Can Xiquet per demanar informació sobre qualsevol qüestió relacionada amb l’orientació laboral. Després d’aquesta primera atenció, el personal tècnic les deriva a programes o altres recursos d’orientació laboral o les convoca a entrevistes posteriors atenent les seves necessitats.
Balanç del servei de cita prèvia
El servei de cita prèvia es va posar en marxa al 2020 i permet una atenció personalitzada o bé a les oficines o bé de manera virtual. Entre gener i desembre de l’any passat, s’han atès sota aquesta fórmula 2.780 persones: 2.602 en modalitat presencial i 178 en forma de trucada o videotrucada.
Pel que fa a les atencions presencials a Can Xiquet, el 55% van ser de dones i el 45% d’homes i la gran majoria (2.185 persones) eren de Santa Coloma. Quant a les atencions telemàtiques, el 28% del total van ser homes i el 72% dones. Igual que a les atencions presencials, la majoria (134) eren de la ciutat.
Més informació al web www.grameimpuls.cat, a les xarxes socials, al telèfon 93 466 15 65 o a l’aplicació per a mòbils i tauletes de Grameimpuls.