actualitat

  • 8 | 04 | 2020

    L’ajut per al treball autònom afectat pel Covid19 es podrà tramitar des d’ara i fins al 5 de maig

    La tramitació s’haurà de fer de manera telemàtica i la resolució està prevista pel 6 de juny per registre d’entrada, fins a que s’esgoti el pressupost

    L’ajut de fins a 2.000€ per al treball autònom afectat pel Covid19 ja es pot tramitar. El termini de presentació que la ha establert la Generalitat de Catalunya, impulsora de la mesura, s’allargarà fins al 5 de maig. La tramitació s’haurà de fer de forma telemàtica. La resolució està prevista pel 6 de juny per registre d’entrada, fins a esgotar els 7,5 milions de pressupost.

     

    La mesura està adreçada a persones treballadores autònomes (no societaris/àries, ni autònoms/es col·laboradors/es) que estiguin donades d’alta en el règim especial de la Seguretat Social (RETA), entre d’altres requisits. Te n’expliquem tots en aquest post.

     

    Requisits per poder accedir a l’ajut de fins a 2.000 euros per al treball autònom

    — La persona que sol·licita l’ajut ha d’estar donada d’alta al RETA com a mínim des de gener de 2020.

    — L’activitat ha d’estar suspesa pel decret d’estat d’alarma.El negoci ha de tenir domicili fiscal a Catalunya.

    — La base imposable a la darrera declaració de la renda de les persones físiques del/a sol·iicitant ha de ser igual o inferior a 25.000 €, es tinguin o no altres fonts d’ingressos a més de les derivades de l’activitat autònoma.

    — No es pot haver demanat la prestació extraordinària per cessament d’activitat. L’ajut de 2.000€ és incompatible amb qualsevol altra ajuda, prestació o subsidi.

    Per establir la quantitat a percebre s’haurà de fer una comparativa amb els resultats econòmics de març de 2020 amb els de març de 2019. Si no es té tants mesos d’antiguitat es farà amb la mitjana del resultat dels mesos des de l’alta al RETA fins a febrer 2020.

     

    Com fer la tramitació

    La tramitació serà telemàtica (per accedir-hi cliqueu aquí). La resolució està prevista per al 6 de juny per registre d’entrada i fins a que s’esgoti el pressupost. Per conèixer tots els detalls de l’ajut podeu accedir al web que ha habilitat la Generalitat on recull les preguntes més freqüents sobre l’ajut o consultar la guia que hem elaborat amb informació detallada sobre la mesura, que trobareu aquí. 

    Recordeu, també, que des de l’Ajuntament de Santa Coloma hem posat a la vostra disposició un telèfon d’atenció, el 93 466 52 24, per informar-vos i assessorar-vos sobre el paquet d’ajuts al teixit productiu de la ciutat. L’horari d’atenció telefònica és de 9 a 14 i de 15.30 a 20 hores de dilluns a divendres. Així mateix, us demanem paciència si les línies estan ocupades.

    COMPARTEiX EN XARXES

  • Notícies relacionades

    32 noves contractacions a través dels plans d’ocupació

    Els contractes tindran una durada d’entre els 4 i els 6 mesos

    Novetats en el Kit Digital: 1.000€ més per a les empreses de 0 a 3 persones treballadores

    A més, s’incorpora la possibilitat d’adquirir un ordinador nou per aquesta mateixa tipologia de pime

    Programada una sessió informativa sobre el coworking de La CIBA

    La trobada serà dimecres, 3 de juliol, de 9:30 a 10:30h

    Grameimpuls participa a la Summer Camp de La CIBA

    Ho farà amb diverses accions formatives en aquesta nova edició de l’escola d’estiu de l’equipament feminista