Segons dades de l’OCDE (Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic), l’any 2021 el nivell de despesa en contractació pública va ser del 11,49% del PIB espanyol i va representar el 22,71 % del total de la despesa pública. A més, segons el Ministeri d’Hisenda, també al 2021, l’administració local va gestionar 30.502,26 milions d’euros mitjançant licitacions, un 31,49% del valor estimat de contractació pública total. Van ser un total de 78.709 procediments, un 48,56% del total. És l’administració pública que mou més licitacions, tot i que de menor quantia, el que pot ser especialment atractiu per les petites i mitjanes empreses. Dades que constaten que el mercat de compra pública és molt potent i del què cal que es beneficiïn també les microempreses.
Amb l’objectiu d’apropar al teixit productiu colomenc aquesta línia de negoci i facilitar la participació dels autònoms/es, petites i mitjanes empreses a les licitacions, el Servei de Foment Empresarial de Grameimpuls torna a dissenyar un itinerari formatiu de contractació pública adreçat a empreses, persones emprenedores, assessories i gestories. Les diferents sessions programades pretenen donar a conèixer el funcionament ordinari de les licitacions. El programa inclou sessions de formació i assessorament personalitzat per ajudar a les pimes i els emprenedors i emprenedores a presentar-se a aquest tipus de processos de contractació. Aquesta assessoria individualitzada no només és per conèixer com presentar-se sinó que també ajudarà a desenvolupar estratègies de millora de les propostes de l’empresa.
L’oferta formativa està estructurada en un itinerari de 6 formacions, d’1 o 2 sessions entre 1h30 i 2h de durada, i totes de forma virtual. A continuació trobareu el detall de cada formació disponible; feu clic al títol per llegir-ne més informació i reservar la vostra plaça:
Es recomana la realització de l’itinerari complet, ja que es tracta de 5 punts clau sobre la contractació pública. Tot i així, es pot fer reserva de cada activitat de manera individual.