actualitat

  • 18 | 04 | 2023

    Comença la 3a edició del programa de foment de la contractació pública

    El programa, adreçat a les microempreses del territori, començarà el dia 2 de maig

    Segons dades de l’OCDE (Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic), l’any 2021 el nivell de despesa en contractació pública va ser del 11,49% del PIB espanyol i va representar el 22,71 % del total de la despesa pública. A més, segons el Ministeri d’Hisenda, també al 2021, l’administració local va gestionar 30.502,26 milions d’euros mitjançant licitacions, un  31,49% del valor estimat de contractació pública total. Van ser un total de 78.709 procediments, un 48,56% del total. És l’administració pública que mou més licitacions, tot i que de menor quantia, el que pot ser especialment atractiu per les petites i mitjanes empreses. Dades que constaten que el mercat de compra pública és molt potent i del què cal que es beneficiïn també les microempreses.

     

    Amb l’objectiu d’apropar al teixit productiu colomenc aquesta línia de negoci i facilitar la participació dels autònoms/es, petites i mitjanes empreses a les licitacions, el Servei de Foment Empresarial de Grameimpuls torna a dissenyar un itinerari formatiu de contractació pública adreçat a empreses, persones emprenedores, assessories i gestories. Les diferents sessions programades pretenen donar a conèixer el funcionament ordinari de les licitacions. El programa inclou sessions de formació i assessorament personalitzat per ajudar a les pimes i els emprenedors i emprenedores a presentar-se a aquest tipus de processos de contractació. Aquesta assessoria individualitzada no només és per conèixer com presentar-se sinó que també ajudarà a desenvolupar estratègies de millora de les propostes de l’empresa.

     

    L’oferta formativa està estructurada en un itinerari de 6 formacions, d’1 o 2 sessions entre 1h30 i 2h de durada, i totes de forma virtual. A continuació trobareu el detall de cada formació disponible; feu clic al títol per llegir-ne més informació i reservar la vostra plaça:

     

    • 2 i 4 de maig de 16:00 a 17:30: Com funcionen les licitacions?
    • 7 de maig de 16:00 a 18:00: Com tramitar el registre empreses licitadores (RELI).
    • 11 i 16 de maig de 16:00 a 17:30: Aspectes econòmics de les licitacions.
    • 18 i 23 de maig de 16:00 a 18:00: Les mesures socials i com intercooperar en contractació pública. La integració de solvència per mitjans externs i les UTE.
    • 25 de maig de 16:00 a 18:00: Com elaborar projectes per a licitacions
    • 30 de maig de 16:00 a 18:00: Com facturar electrònicament

    Es recomana la realització de l’itinerari complet, ja que es tracta de 5 punts clau sobre la contractació pública. Tot i així, es pot fer reserva de cada activitat de manera individual.

    • Les persones interessades poden ampliar informació sobre les sessions en el següent enllaç També, poden contactar per telèfon (934665224) o correu electrònic (empresa@grameimpuls.cat) amb el Servei de Foment Empresarial de Grameimpuls.

    COMPARTEiX EN XARXES

  • Notícies relacionades

    Novetats en el Kit Digital: 1.000€ més per a les empreses de 0 a 3 persones treballadores

    A més, s’incorpora la possibilitat d’adquirir un ordinador nou per aquesta mateixa tipologia de pime

    Programada una sessió informativa sobre el coworking de La CIBA

    La trobada serà dimecres, 3 de juliol, de 9:30 a 10:30h

    Grameimpuls participa a la Summer Camp de La CIBA

    Ho farà amb diverses accions formatives en aquesta nova edició de l’escola d’estiu de l’equipament feminista