actualitat

  • 18 | 04 | 2023

    Comença la 3a edició del programa de foment de la contractació pública

    El programa, adreçat a les microempreses del territori, començarà el dia 2 de maig

    Segons dades de l’OCDE (Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic), l’any 2021 el nivell de despesa en contractació pública va ser del 11,49% del PIB espanyol i va representar el 22,71 % del total de la despesa pública. A més, segons el Ministeri d’Hisenda, també al 2021, l’administració local va gestionar 30.502,26 milions d’euros mitjançant licitacions, un  31,49% del valor estimat de contractació pública total. Van ser un total de 78.709 procediments, un 48,56% del total. És l’administració pública que mou més licitacions, tot i que de menor quantia, el que pot ser especialment atractiu per les petites i mitjanes empreses. Dades que constaten que el mercat de compra pública és molt potent i del què cal que es beneficiïn també les microempreses.

     

    Amb l’objectiu d’apropar al teixit productiu colomenc aquesta línia de negoci i facilitar la participació dels autònoms/es, petites i mitjanes empreses a les licitacions, el Servei de Foment Empresarial de Grameimpuls torna a dissenyar un itinerari formatiu de contractació pública adreçat a empreses, persones emprenedores, assessories i gestories. Les diferents sessions programades pretenen donar a conèixer el funcionament ordinari de les licitacions. El programa inclou sessions de formació i assessorament personalitzat per ajudar a les pimes i els emprenedors i emprenedores a presentar-se a aquest tipus de processos de contractació. Aquesta assessoria individualitzada no només és per conèixer com presentar-se sinó que també ajudarà a desenvolupar estratègies de millora de les propostes de l’empresa.

     

    L’oferta formativa està estructurada en un itinerari de 6 formacions, d’1 o 2 sessions entre 1h30 i 2h de durada, i totes de forma virtual. A continuació trobareu el detall de cada formació disponible; feu clic al títol per llegir-ne més informació i reservar la vostra plaça:

     

    • 2 i 4 de maig de 16:00 a 17:30: Com funcionen les licitacions?
    • 7 de maig de 16:00 a 18:00: Com tramitar el registre empreses licitadores (RELI).
    • 11 i 16 de maig de 16:00 a 17:30: Aspectes econòmics de les licitacions.
    • 18 i 23 de maig de 16:00 a 18:00: Les mesures socials i com intercooperar en contractació pública. La integració de solvència per mitjans externs i les UTE.
    • 25 de maig de 16:00 a 18:00: Com elaborar projectes per a licitacions
    • 30 de maig de 16:00 a 18:00: Com facturar electrònicament

    Es recomana la realització de l’itinerari complet, ja que es tracta de 5 punts clau sobre la contractació pública. Tot i així, es pot fer reserva de cada activitat de manera individual.

    • Les persones interessades poden ampliar informació sobre les sessions en el següent enllaç També, poden contactar per telèfon (934665224) o correu electrònic (empresa@grameimpuls.cat) amb el Servei de Foment Empresarial de Grameimpuls.

    COMPARTEiX EN XARXES

  • Notícies relacionades

    La CIBA s’amplia amb 5.000 m² de noves instal·lacions, entre elles, un espai de coworking per fomentar l’emprendoria

    Aquest nou espai és un dels recursos que inclouen la segona fase d’aquest equipament, referent en polítiques feministes

    Ampliat el termini d’inscripcions per a la 2a edició del programa #SocDigital fins al 30 de juny

    La iniciativa té com a objectiu afavorir la competitivitat i el creixement dels negocis a través de les TIC

    Una sessió de networking a la CIBA tanca la segona edició d’Emprenedona

    La jornada està organitzada pels ajuntaments de Santa Coloma i Sant Adrià i tindrà lloc el dijous 8 de juny de 9:45 a 12:30h

    La CIBA posa en marxa un nou espai d’assessorament per a dones emprenedores

    El recurs, que gestionarà Grameimpuls, s’oferirà tots els dimecres de 9:30 a 14 hores a partir de l’1 de juny