actualitat

  • 20 | 04 | 2017

    Sessió orientada a persones que estan valorant la idea d'emprendre un negoci on-line o que estan en la fase de disseny del seu projecte empresarial o professional.

    Grameimpuls, en col·laboració amb els Ajuntaments de Badalona i Sant Adrià de Besòs, organitza aquesta formació per aclarir els aspectes legals i fiscals que s'han de tenir en compte per començar la venda i/o la prestació de serveis on-line.

    Abans de començar un negoci per internet és important que la persona emprenedora estigui ben informada sobre els requeriments legals i fiscals necessaris per muntar-ho, principalment perquè la seva supervivència no es vegi amenaçada per l'incompliment de la llei i de les obligacions tributàries que regeixen el comerç electrònic.

    Us detallem a continuació els continguts de les sessions, que seran impartides per l’experta Yolanda Presa Alamillos de la consultora Ypaformació:

    Sessió 1:

    • Objectiu:
      Que les persones participants estiguin informades de les normatives específiques, pròpies del comerç electrònic.
    • Continguts:
    • Quines normatives ha de complir la venda de productes i/o serveis on-line?
      • Els requisits legals de la Llei del Comerç Minorista.
      • Els requisits legals de la Llei de Condicions Generals de Contractació.
      • Els requisits legals de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i del Comerç Electrònic.
      • Els requisits legals de la Llei Orgànica de Protecció de Dades.
    • Quins tràmits legals són necessaris per començar a vendre on-line?
      • El requisit d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidores de l'Agència Tributària. L'alta en el registre d'operadors intracomunitaris.
      • El requisit d'alta en la Tresoreria General de la Seguretat Social.

    Sessió 2:

    • Objectiu:
      Que les persones participants coneguin les obligacions tributàries que hauran de complir quan la seva pàgina web estigui en funcionament perquè estiguin preparades i sàpiguen com facturar segons qui els compri.
    • Continguts:
      • Quins models tributaris s'han de presentar per complir amb les obligacions fiscals de les vendes i/o la prestació de serveis on-line?
      • Els models d’IRPF, els models d’IS i els model d’IVA.
      • Com s'han de facturar les vendes i/o la prestació de serveis on-line?
        • Els requisits de les factures i de les factures simplificades.
        • La facturació de les vendes interiors a particulars i a empreses.
        • La facturació dels lliuraments intracomunitaris a particulars i a empreses.
        • La facturació de les exportacions a particulars i a empreses.

    La formació tindrà lloc els dies 3 i 10 de maig (de 17.00 a 20.00), al Servei de Foment Empresarial de Grameimpuls (avinguda Generalitat, 99-101 de Santa Coloma de Gramenet). L'assistència serà gratuïta prèvia inscripció ja que les places són limitades. La inscripció es pot tramitar amb el Servei de Foment Empresarial al telèfon 93 466 52 24, presencialment a l'adreça abans esmentada, o bé enviant un correu electrònic a formacue@grameimpuls.cat. Serà imprescindible aportar nom i cognoms, DNI/NIE, telèfon i adreça electrònica, així com d'altres dades complementàries: situació laboral, data de naixement, adreça postal, darrers estudis oficials cursats i, si es té empresa creada, el nom i la forma jurídica de la mateixa.

    Etiquetes:

    COMPARTEiX EN XARXES

  • Notícies relacionades

    Novetats en el Kit Digital: 1.000€ més per a les empreses de 0 a 3 persones treballadores

    A més, s’incorpora la possibilitat d’adquirir un ordinador nou per aquesta mateixa tipologia de pime

    Programada una sessió informativa sobre el coworking de La CIBA

    La trobada serà dimecres, 3 de juliol, de 9:30 a 10:30h

    Grameimpuls participa a la Summer Camp de La CIBA

    Ho farà amb diverses accions formatives en aquesta nova edició de l’escola d’estiu de l’equipament feminista