Dels 422 projectes que s’han atès al Servei de Foment Empresarial de Grameimpuls durant 2018, 181 han estat liderats per dones. És un 43%, percentatge que augmenta dues dècimes quan parlem de les empreses creades en el mateix període (105, de les quals 47 impulsades per dones). Tot i que, encara, bona part dels negocis liderats per dones se centren en sectors tradicionalment feminitzats (comerç i serveis a les persones), cada cop més s’allunyen d’aquesta lògica i trobem empreses impulsades per dones de sectors històricament d’homes, com construcció o serveis a les empreses.
Des del Servei de Foment Empresarial s’ofereixen recursos específics per a dones, com ara formacions que treballen en lideratge i empoderament femení, networkings per teixir xarxa entre dones i, a més, s’afegeix una mirada especial als programes generalistes per tal que participin en tots els àmbits, des d’animar a dones a ser mentores de projectes fins ajudar-les a accedir a microcrèdits preferents per finançar els seus projectes.
També és rellevant la participació de les dones en projectes d’economia social i solidària, on superen la barrera del 50%. En els darrers anys, moltes de les noves cooperatives de Santa Coloma tenen nom de dona.
Perfil de l’emprenedora colomenca
Amb tot, el perfil d’emprenedora atesa per Grameimpuls és el d’una dona de 37 anys, assalariada en el moment d’emprendre (situació del 40% de les dones ateses) i amb estudis obligatoris acabats (en el 43% dels casos). Els negocis que lidera a la ciutat estan relacionats amb els serveis a les persones (50%), com a treballadora autònoma (93%) amb 1,17 socis/ies per empresa.