El Consell d’Administració de Grameimpuls ha aprovat el pla d’actuació de l’empresa municipal per al 2020. Promoure l’ocupació de qualitat i amb igualtat d’oportunitats, enfortir el teixit empresarial i aconseguir l’excel·lència del sistema de gestió i una comunicació eficaç són els eixos estratègics que perseguiran les accions previstes per aquest any. El pla té com a principal objectiu potenciar l’ocupació a la ciutat.
Una de les línies prioritàries del document és millorar la qualificació professional de les persones, organitzant accions formatives en sectors emergents i prioritaris amb més demanda de personal. En aquest sentit, es preveu que l’expedició de més de 45 certificats de professionalitat per a més de 650 persones del municipi aquest 2020. En termes d’ocupació, el pla d’actuació també contempla la millora de l’orientació laboral amb la realització de més de 100 píndoles formatives i l’assessorament de més de 3.500 persones. Pel que fa a la prospecció d’empreses, Grameimpuls es marca com a fita la gestió de 900 llocs de treball i de 400 places de pràctiques entre gener i desembre d’enguany. Fomentar la igualtat d’oportunitats i la integració de la perspectiva de gènere i LGTBI en tots els programes i metodologies.
400 nous projectes empresarials
Un altre dels objectius del pla és fomentar la capacitat emprenedora i la creació d’empreses a la ciutat, realitzant sessions de sensibilització per a l’autoocupació. Grameimpuls es marca com a fita assessorar i formar prop de 400 nous projectes i la creació de 110 noves empreses, així com garantir la continuïtat de programes com Reempresa, Mentoring o el punt d’Atenció a l’Emprenedor/a (PAE). Una altra de les línies d’aquest segon eix és l’impuls de l’economia social i solidària.
El pla d’actuació es completa amb un tercer centrat en l’àmbit intern. Orientar els recursos humans de l’organització vers l’acompliment de la missió de l’empresa, desenvolupar la innovació i la millora contínua i comunicar els serveis i les actuacions corporatives són els seus objectius.