Emprenedores colomenques ens parlen des de la seva pròpia experiència.
Durant el 2010 el 40% dels projectes atesos al Servei de Foment Empresarial (SFE) de GRAMEIMPULS,S.A. estaven liderats per dones. Tot i això, només el 28% de les empreses creades tenien com a promotora una dona. Tot i l’esforç des de diferents àmbit per millorar en termes d’Igualtat al món de l’ocupació encara queda molt per fer. En el camp de l’emprenedoria les dones han de salvar obstacles molt lligats al seu gènere; un clar exemple és la manca de suport familiar, però el principal obstacle potser el constitueix la invisibilitat de la dona al món empresarial que es tradueix en una manca de referents als que poder seguir.
Des del SFE hem volgut posar el nostre petit gra de sorra per tal de difondre l’activitat empresarial femenina mitjançant diverses accions: gravant vídeos sobre experiències d’empresàries que es mostren en les jornades de sensibilització per l’autoocupació, convidant empresàries a acompanyar-nos en les xerrades pels estudiants per fomentar la cultura emprenedora o impartint sessions sobre emprenedoria femenina amb participants de programes d’orientació laboral per dones entre d’altres.
Les dones colomenques empresàries tenen molt a dir i amb el present article hem volgut donar-les veu per compartir la seva experiència i els seus aprenentatges.
Yolanda Romero (32 anys, sòcia de SONRIA, una clínica dental) va emprendre per autorrealitzar-se professionalment. Afirma que per ella, l’honestedat, la professionalitat i tenir clar què es pot oferir i què necessita el client és la clau de l’èxit. El més difícil va ser aconseguir el finançament dels bancs ja que es tractava d’un projecte ambiciós amb molta inversió.
Altra empresària, Olga Llavero (33 anys, propietària de GOS NET) va decidir engegar un negoci relacionat amb la seva passió, els animals. Per poder-ho fer va treure els seus estalvis, va demanar un préstec al banc i va invertir la indemnització del seu acomiadament. El més difícil per ella ha estat donar a conèixer el seu negoci i, com moltes persones emprenedores, va trobar moltes dificultats per aconseguir finançament dels bancs. Ara pensa que la il•lusió i fer el que t’agrada juntament amb oferir quelcom que respongui a una necessitat són les claus per triomfar.
Salomé Águila (negoci de venda de materials per la construcció) va decidir-se a emprendre desprès de quedar-se a l’atur. Va treballar molts anys en aquest sector i li agradava. Va apostar la seva capitalització i els seus estalvis. No ha estat fàcil ja que aquest és un sector d’homes i els proveïdors dubtaven de la seva capacitat. Confia en que tenir les idees clares i seguretat en el que vol fer juntament amb conèixer els compromisos que això suposa són elements claus per triomfar. Per ella el més difícil ha estat aprendre a decidir i adonar-se que les decisions tenen impacte, potser per això, valora molt un bon assessorament.