Grameimpuls ha atès 11.967 consultes de resposta ràpida durant el 2021, gairebé 1.000 de mitjana al mes. Es tracta d’atencions que requereixen una gestió al moment, és a dir, de persones que, sense cita prèvia, s’apropen a les oficines centrals de Can Xiquet per aclarir dubtes relacionats amb cursos de formació o els processos de selecció i/o per sol·licitar ajuda en la tramitació de recursos laborals, entre d’altres.
Després d’aquesta primera atenció, el personal tècnic les deriva a programes o altres recursos d’orientació laboral o les convoca a entrevistes posteriors atenent les seves necessitats. Cal aclarir que es parla d’atencions i no de persones perquè es pot donar el cas que una persona sol·liciti més d’una resposta ràpida a l’any, tot i que, l’habitual és no superar les dues consultes per persona/any.
Atencions virtuals o presencials amb cita prèvia
El servei de cita prèvia es va posar en marxa l’any passat i permet una atenció personalitzada o bé a les oficines o bé de manera virtual. Entre gener i desembre de l’any passat, s’han atès sota aquesta fórmula 3.237 persones: 2.916 en modalitat presencial i 321 en forma de trucada o videotrucada.
Pel que fa a les atencions presencials a Can Xiquet, el 53% van ser de dones i el 47% d’homes. Per edats, la majoria d’usuaris/àries atesos/es tenien més de 45 anys i 2.442 eren de Santa Coloma. Quant a les atencions telemàtiques, el 39% del total van ser homes i el 61% dones i gairebé una de cada dues (el 48%), de persones majors de 45 anys. Igual que a les atencions presencials, la majoria (262) eren de la ciutat.
Més informació al web www.grameimpuls.cat, a les xarxes socials, al telèfon 93 466 15 65 o a l’aplicació per a mòbils i tauletes de Grameimpuls.