L’empresa municipal Grameimpuls ha reforçat la seva plataforma de formació en línia amb nous recursos per a les persones usuàries. L’objectiu és garantir el procés de millora de competències professionals de la ciutadania durant el confinament pel coronavirus. En aquest sentit, s’han afegit activitats per a les persones que realitzaven cursos de formació presencial a La Ginesta i a l’Escola de Restauració i s’han habilitat tres píndoles formatives adreçades a persones que es troben en situació d’atur. Aquests continguts se sumen als itineraris formatius d’orientació laboral que ja oferia la plataforma abans de la crisis per la pandèmia.
Els continguts que actualment estan disponibles a la plataforma de formació són 17. Pel que fa als cursos de formació ocupacional, cinc pertanyen a l’àmbit d’atenció a les persones (Atenció sociosanitària a persones en el domicili (I i II), Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials, Gestió de trucades de teleassistència i dinamització comunitària), un més està vinculat al serveis d’hostaleria i turisme (Atenció al client/a, consumidor/a i usuari/ària) i la resta estan vinculats a l’especialitat de cuina i restauració (Cuina, I i II; Operacions bàsiques de cuina, Serveis de restaurant, I i II, Serveis de bar i cafeteria, Direcció en restauració i Sommelieria).
Quant a les píndoles formatives s’han habilitat quatre: El CV i la carta de presentació, les teves eines de màrqueting per trobar feina; l’Entrevista de selecció, Gestiona els serveis en línia de Grameimpuls i Kit bàsic per a la teva candidatura.
Seguiment personalitzat
La totalitat de l’alumnat participant en aquestes accions formatives està donat d’alta a la plataforma de formació en línia, disposa del seu compte d’usuari/a i contrasenya. L’espai s’actualitza i dinamitza a diari. L’objectiu d’aquesta mesura és donar suport a les persones que ja estaven inscrites als cursos de formació presencial i que s’han suspès a causa del confinament. El personal tècnic de Grameimpuls fa un seguiment individualitzat dels i les alumnes que tenen a la seva disposició un servei de tutoria per si necessiten aclarir dubtes.
Tots els recursos i activitats formatives se sumen als itineraris que ja oferia la plataforma abans del confinament pel Covid19: el mètode Ikigai, aplicat a l’orientació professional i l’Oceà blau per a la marca personal. Ambdós busquen millorar l’ocupabilitat de les persones participants amb eines digital.