El nostre Servei de Foment Empresarial organitza un taller sobre compra pública responsable i clàusules socials els dies 18 i 21 de desembre (de 9:30 a 11:30h). La formació, que es realitzarà en format virtual, té com a objectiu donar a conèixer les empreses els avantatges d’incorporar aspectes ambientals, socials i de bon govern a l’hora de presentar-se a les licitacions. Durant la sessió també s’explicaran casos reals de bones pràctiques en contractació pública.
La contractació socialment responsable integra aspectes socials, ètics i ambientals com la igualtat de gènere, la inserció laboral, les condicions laborals, la compra pública ètica, la transparència fiscal, l’accessibilitat, el foment de la petita i mitjana empresa, i les clàusules alimentàries. També té en compte aspectes relacionats amb la manera i les condicions de producció, els materials utilitzats, les conseqüències de la producció o les condicions laborals de les persones treballadores.
La inclusió de clàusules socials a les licitacions és cada vegada més habitual, com a conseqüència de les polítiques de contractació socialment responsable impulsades en els darrers anys des de les diferents administracions públiques. L’informe sobre indicadors socials en la contractació de la Generalitat durant el 2019 destaca que el 63,2% de les adjudicacions van incorporar clàusules socials així com un 74,1% del seu import.
Cal fer inscripció prèvia
Les persones que vulguin participar al taller cal que facin la inscripció prèvia a través d’aquest enllaç. Si teniu dubtes o voleu ampliar la informació podeu trucar al telèfon 93 466 52 24 o escriure un correu electrònic a formacue@grameimpuls.cat.