L’actual estat d’alarma per la Covid-19 requereix una actitud corresponsable per part d’empreses i persones treballadores en termes de prevenció de riscos laborals. La legislació sobre aquest assumpte estableix que els serveis de PRL de les empreses han de dissenyar i executar les mesures necessàries per a cada lloc de treball per anul·lar o controlar el risc a un possible contagi dels seus empleats i empleades, així com proporcionar-los informació i formació al respecte. L’incompliment de les mesures pot comportar sancions.
Les diferents administracions han elaborat guies sobre la prevenció del coronavirus a l’entorn laboral. Aquests documents prenen com a referència el decret sobre la protecció dels treballadors/es contra els riscos relacionats amb l’exposició d’agents biològics durant la feina (enllaç). En aquest sentit, el Ministeri de Sanitat ha publicat un procediment on s’estableixen protocols d’actuació davant de l’exposició al coronavirus en l’àmbit laboral (el podeu consultar aquí). En la mateixa línia ho ha fet el Consell de Relacions Laborals de Catalunya (podeu accedir-hi en aquest enllaç).
Cartelleria disponible
La normativa exigeix que les empreses informin el seu personal de les mesures de prevenció contra la Covid-19. La Generalitat ha elaborat cartelleria molt útil per a les empreses, els materials de la qual es poden descarregar en el següent enllaç. Cal recordar que l’incompliment d’aquestes mesures pot comportar sancions en relació a la normativa general de prevenció de riscos laborals, fins i tot l’assumpció de la responsabilitat en el cas d’un contagi el qual tindrà la consideració d’accident de treball.